Sund persillesovs | Fedtreduceret persillesovs

sund-fedtreduceret-persillesovs

Sund Persillesovs

Der er noget med en god gammeldags persillesovs skal være opbagt. Det der med smør og mel der koges samme og giver en dejlig og rigtig også fed sovs 🙂
Her er så mit bud på en mindst lige så velsmagende persillesovs, men reduceret lidt eller meget på kalorie indholdet men lidt ekstra til den gode smag.

 

Persillesovs til 4 personer:
Tag en god håndfuld persille  og skyl den grundigt, som man jo altid bør gøre. Klip stilken fra og findel/snit persillen med en skarp kniv. Hvor fint eller groft, det skal være, er naturligvis en smagssag.  Om du bruger den ene eller anden type persille gør ingen forskel.

 

Læs videre

Lær Mætningsindexet at kende og tab dig

Mæthedsindex | Index der beskriver mæthed kontra kalorier indtaget

Mad der mætter mest

Hvad er Mæthedsindexet og mætningsfaktor ?
I et videnskabeligt forsøg tilbage i 1995 fik forskerne et stort testpanel til at indtage en række forskellige måltider på 1.000 kiloJoule (KJ), hvorefter testpersonerne blev bedt om at sætte score på deres mæthedsfornemmelse flere gange i timerne efter testmåltiderne.

Læs videre

Småkedelig Ciabattabrød fra supermarked peppes lidt op

Styling af færdigbagt småkedelig Ciabattabrød.

Jeg postede tidligere en opskrift på familiens yndlingssuppe, som er kartoffelsuppe. Som tilbehør serverer vi altid ovnopvarmet færdigkøbt Ciabattabrød, dog peppet lidt op.

Læs videre