Spis mindre frugt og tab dig | Spis frugt med måde

spis mindre frut og tan dig - spis mindre frugt det slanker

Feder det at spise frugt ?

Spis frugt med måde og helst som mellemmåltid eller dessert. Vores opfattelse af, hvad der er sund og godt, er i meget  høj grad et produkt af af misinformation, myter og trends.

De fleste kan blive enige om at vi alle bør spise mindre sukker i vores daglige kost.  Selvom frugt helt sikkert er rigtig sundt og godt for vores helbred, er sukker nu engang sukker ! Frugtsukker, sukker fra frugt, indeholder præcis lige så mange kalorier som sukker i slik og kage…

Vi kender alle begreberne “sund slik”, og “sundt fedt” for den sags skyld. Det sunde i frugt er ikke sukkeret, men alle de gode vitaminer, mineraler og kostfibre som i f.eks bananer, æbler, pære solbær, hindbær og tørret frugt.  Frugtsukker kan vi faktisk sagtens blive fede af, hvis vi får for meget.

“6 om dagen” anbefaler os 6 stykker frugt og grønt om dagen, livet igennem. Min personlige holdning vil være en fordeling der siger 4 stykker grønt og 2 stykker  frugt om dagen. Har du igen problemer med vægten er det naturligvis af mindre betydning. Er du på decideret slankekur vil en anbefaling være 5 stykker grønt om dagen.

 

Skriv et svar